Flytter bogholderiet nu ind i salgsafdelingen? Det lyder næsten sådan og det er faktisk ikke helt forkert. Idag flytter I fakturerings informationer ind i jeres ERP/bogføringssystem. Dermed adskiller I faktisk salgshistorik fra kundekortet og dermed mister I værdifuld viden om kunden. Det bliver i hvert fald vanskeligere for salgsafdelingen at bruge salgshistorikken til mer- eller komplementær salg.
Det kan sammenlignes med visitkort. De er vigtige. men ligger de på dit skrivebord er de adskilt fra din pipeline og gør ingen gavn. Er kortene i stedet indtastet i CRM systemets pipeline, indgår de som potentielle salgsmuligheder.
På samme måde får du ikke det optimale ud af din salgshistorik, hvis den er placeret i et andet IT-system og dermed adskilt fra kundekortet.
I Global CRM har du mulighed for trække rapporter. De kombinerer salgshistorik og kundeoplysninger, så du kan få mere viden om dine kunder og deres adfærd samt købemønstre.
Viden du skal anvende på kunderne i samme segment, til at generere nye salgsmuligheder til din pipeline.